

S.T.O.P
ETWİNNİNG PROJEMİZ ‘’ S.T.O.P ’’
Okulumuz Kimya Öğretmeni Hava YAMAN KOCAOĞLU Avrupa Okullar Topluluğu eTwinning platformunda öğrencileriyle birlikte S.T.O.P isimli proje çalışmasına başlamıştır.
PROJE AÇIKLAMASI
Project STOP, 'İşaretler insanların izleri'nin kısa adı, her gün gördüğümüz işaretlerle ilgilidir. O kadar çok işaretle çevriliyiz ki, onlara dikkat bile etmiyoruz. En görünür işaretler trafiktedir. Her gün trafiğin bir parçası olduğumuz için onlara dikkat ediyoruz. Ayrıca, iletişim sırasında, özellikle yazılı olanlarda, duygularımızı veya düşüncelerimizi ifade etmek için birçok işaret kullanırız. Peki, satın aldığımız ürünlerdeki, binalardaki veya araçlardaki işaretler ne olacak? Onlara dikkat ediyor muyuz? Anlamlarını biliyor muyuz? Bu eTwinning projesinde, insanların günlük yaşamda en sık karşılaştıkları işaretleri araştıracağız.
PROJE AMACI
Etwinning projesi STOP'un amacı, öğrencilere hayatlarının her yerinde bulunan işaretlerin önemini anlamalarını ve anlamlarını bilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, bu eTwinning projesinin hangi konuda yapılacağına bağlı olarak, öğrenciler:
-farklı işaretlerin tüm parametrelerini ölçmek,
-şekillerini matematiksel şekiller ve katı cisimlerle, özel olarak ölçülmüş olanlarla ilişkilendirirler,
-renklerinin önemi açısından insan gözü ve beyniyle bağlantı kurmalarını sağlamak,
-İşaretlerin önemini sosyo-kültürel boyutla ilişkilendirmek,
- harflerin şekli ve büyüklükleri ile tabelalarda bulunan çizilmiş kısımların tasarım ve sanatla incelenmesi,
-işaretlerin hangi malzemelerden yapıldığını araştırın,
- iletişim sırasında kullandığımız işaretleri araştırmak, özellikle işaret dilini araştırmak
-kendi tabelalarını yaratmaları
-işaretin 3D modelini yapın
-3D baskı tabelası veya geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşturun
-günlük yaşamda karşılaştığımız işaretlerle ilgili bir el kitabı oluşturmak.
PROJE ÇALIŞMA SÜRESİ
Öğrenciler birbirlerini tanıdıktan ve ortak okulları ve ülkeleri tanıttıktan sonra, proje üzerinde birlikte çalışabilmeleri için karma gruplara bağlanacaklardır. İlk büyük aktivite, İnternetin güvenli kullanımı, telif hakkı koruması ve netiquette üzerine araştırma yapmak olacaktır. Projenin her ayında, öğrenciler bir işaret kategorisini keşfedeceklerdir. Böylece, trafikteki işaretler, gıda dışı ürünlerdeki işaretler, gıda ürünlerindeki işaretler, binalardaki işaretler, araçlardaki işaretler, iletişim işaretleri, özellikle yazılı ve sözlü/sözsüz iletişimdeki işaretler, elektronik, mühendislik, tıp, gıda endüstrisi ve diğerleri gibi profesyonel alanlardaki işaretler üzerine araştırma yapacaklardır. Öğrenciler araştırmaları sırasında bunları matematiksel figürler ve katılarla ilişkilendirecek, bunları ölçecek ve malzemelerini, renklerini, tasarımlarını ve sanatlarını araştıracaklardır. Ayrıca, öğrenciler işaretleri sosyo-kültürel yönlerle ve toplumdaki anlam ve önemleriyle ilişkilendireceklerdir. İşaretler hakkında bilgi topladıktan sonra, öğrenciler yenilikçi olacak ve projenin logosunu temsil edecek kendi işaretlerini yaratacaklardır. Öğrenciler ayrıca işaretlerin 3B tasarımlarını oluşturacak ve bunları 3B olarak yazdıracak veya geri dönüştürülmüş malzemelerden yapacaklardır. Projenin son görevi günlük yaşamda karşılaştığımız işaretlerle ilgili bir el kitabı oluşturmaktır.
PROJE ORTAKLARI
Hava Yaman Kocaoğlu/Eryaman Şehit Okan Koç Anadolu İmam Hatip Lisesi/Ankara
Sniezana Slavinskiene/ Kėdainių r. Josvainių gimnazija/ Litvanya
Burcu Kızılyurt/ Abdülkadir Aksu Anadolu Lisesi/İstanbul
Ana Marketin-Sedlar/ Strojarska i prometna škola/ Hırvatistan
Ayla Akkuş Erden/ Yaşar Acar Fen Lisesi/İstanbul
Aleksandra Schill/ Strojarska i prometna škola/ Hırvatistan
Fatmagül Öcal/Mevlana Anadolu Lisesi/Ankara
Mine Koca/ Bahtiyar Vahabzade Sosyal Bilimler Lisesi/Adana